Opvallend genoeg wezen recente statistieken uit dat van de Arcadis-medewerkers met veertig dienstjaren de helft vrouw is. De dames vinden in Arcadis een werkgever waar ze voor langere tijd voor willen werken! Arcadis doet de afgelopen decennia bovendien haar best om de verhouding man-vrouw op de werkvoer gelijker te krijgen. Met als voorbeeld de dubbele wervingsbonus voor vrouwelijke sollicitanten die aangedragen worden De jongste loot aan de inclusiviteitsboom van Arcadis Nederland is bovendien het vrouwnetwerk, dat het verbinden en ontwikkelen van vrouwen in het bedrijf stimuleert. Daarnaast wil dit netwerk bewustzijn creëren ten aanzien van de uitdagingen voor vrouwen in de organisatie, zowel persoonlijk als professioneel. Nog steeds!
In 1997 werd voor jonge medewerkers tot 35 jaar de ‘Young Part’ opgericht, als een platform met een sterke netwerkfunctie, onder andere door contacten met jongerenverenigingen van andere bedrijven via jongNLingenieurs en ICA Young Professionals.
In 2010 kreeg inclusiviteit binnen Arcadis verder vorm door de oprichting van de ‘Pink Part’, het netwerk voor LGBT collega’s. Het doel van de Pink Part is tweeledig: het creëren van bewustwording bij (heteroseksuele) collega’s ten aanzien van de uitdagingen waarmee de LGBT-groep kampt en het zichtbaar maken van LGBT-rolmodellen in het bedrijf. In 2019 voer Arcadis voor de derde keer mee in de Canal Parade, samen met ASML, Frisse Blikken en Twynstra Gudde. De 35-koppige Arcadis-bemanning bestond uit collega’s uit onder andere Nederland, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Filipijnen en Brazilië.